Nämen så huslig.

Titta vad jag kan!



Fina maskinen kommer från mormor och är av märket Husqvarna. En gammal hederlig klassiker alltså som fortfarande går så fint så fint efter många herrans år i mormors tjänst. Den har inte jävlas med mig en enda gång - än. Vad har jag sytt då? Jo ett handtag på en tygväska som hängde löst och så har fållat upp en klänning minsann. Raksöm och inga stordåd alltså - än.

Tänkte passa på att slänga in lite bilder, om än kassa, på vad jag har skaffat till hemmet den senaste tiden. Har ju handlat på auktion (bland annat)! Allt är inte riktigt på sina rätta platser på bilderna, men man ser i allafall vad det är för något.


Lilla hallbyrån och guldiga spegeln (tung som ett as).



Fina lampan på mässingfot.


Detta är mitt vackra sideboard. Kanske kan bjuda på en bättre bild på
det framöver... Tv.n ska inte stå på det t.ex.


Stringhyllans plats kommer bli ovanför sideboardet. Tror det saknas
ett hyllplan???

Det börjar ta sig alltså. Nu fattas bara matsalsbord med stolar till, en läslampa med 3 armar med tillhörande "blåklocka-skärmar" och en vacker matta under soffbordet. Kanske jag är nöjd efter det? Och då är det väl dags att röra på sig, byta hydda.


Kommentarer
Postat av: mamma

vad duktig mammas jänta är. Hon kan sy o hon kan laga, trallalala.

2010-01-26 @ 21:58:11
Postat av: Anna J

Vilka fina möbler du har fyndat Elin :)

2010-01-27 @ 17:03:24
Postat av: Elin

Ja jag är nöjd med dem alla Anna J :) Tack tack.

2010-01-28 @ 20:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0