Kalaset och lite prylar.

Förra lördagen var det med buller och bång 30+30-årskalas (för att undvika töntstämpeln och kalla det "60-årskalas") i min lägenhet. Lyckat blev det och vi var omkring 28 pers tror jag. Skåningarna skränade, såklart, värst. Tänkte bjuda på kalasbilder faktiskt, men mina är verkligen kassa, inget roligt alls att titta på. Men jag och väninnan såg ut så här och jag inväntar bilder från andra som jag sen kan lägga in. Och förresten, jag skojar inte om detta är den bästa bilden... så då förstår ni.


Två pantertanter tillpiffade. Klänningen ser verkligen mycket bättre ut i verkligheten. Här ser den mest ut som mormors städrock? Morgonrock?

Den andra 30-åringen Mr Rob. Han "hjälpte till" i köket dagen till ära. Han hackade tomater och så hackade han tomater och ja, han ägnade sig åt de små primörerna halva dan medan någon annan utan att nämn namn gjorde de övriga maträtterna till buffén klara. Men jag tycker om honom ändå och beundransvärt är ju hans noggrannhet

 

Och min tillgivne pojkvän (ej han på bilden) gjorde förresten sin beskärda del och gjorde en jättegod soppa. Men innan soppan blev klar var det ju mer intressant att "tälja" en häst av ingefäran. Ni ser den betandes på bulgurbädden i skålen till vänster.

Lägger förresten in bild på ROBEX-skålen jag fick av Lotta, Linda och Daniel. Jag är så glad för den och den passar utmärkt på mitt sidoskåp så det var en pricken över i:et present! I övrigt bestod presenterna mest av vin,vin, vin, vin, skumpa och presentkort. Bra.



Och appråpå prylar. En sån här dataväska önskar jag mig av mig själv! Födelsedagspeng kanske bidrar? En blivande skribent måste ju ha en ordentlig och fin dataväska från Ordning&reda. Jag vet att J tycker det är skitsnygg!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ohh va bra att du blev glad för presenten =)

kram

2010-03-11 @ 18:56:25
URL: http://lindalefoto.blogspot.com/
Postat av: Elin

Ja mycket glad! Den passar så fint på mitt sideboard!

2010-03-12 @ 18:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0